תוכנית אסטרטגית ביחסי ציבור

יחסי הציבור שלך באחראיות מלאה שלנו!
לפני שארגון, עמותה, בית ספר ועסק מתחילים בפעילות של יחס ציבור, מומלץ להכין קודם כל תוכנית אסטרטגית ביחסי ציבור. זאת כדי שיהיה תכנון אסטרטגי שנכון לאותו זמן ולעתיד ויתאים למטרות.
התוכנית האסטרטגית ביחסי ציבור תתבסס על שיטת ה-SWOT ( חוזקים, מגרעות, איומים, הזדמנויות, מאקרו, מיקרו) ותכלול כמובן מטרה/מטרות ביניים ולוחות זמנים לביצוע התוכנית.
התוכנית כוללת מספר פגישות ועבודה מאחורי הקלעים להכנתה. עם הצגת התוכנית תוצג גם תוכנית פעולה עם משימות ולוחות זמנים לביצוע.
לדוגמא: התוכנית בוחנת מי המתחרים, מי קהל היעד, איך ניתן לאתר אותו, מהם המסרים המתאימים ועוד.
שאלות נפוצות
לדעתנו אין זה הוגן שעורך דין ישלם עבור ריטיינר חודשי קבוע לפרסום תיקים או מאמרים. הסיבה: ישנם חודשים מסויימיםשבהם יש לו תיקים "מעניינים" ובחודשים לא. לכן פיתחנו שיטה ייחודית עבור עורכי דין: רוכשים חבילה לפרסום מספר תיקים/מאמרים/פרשנויות/הופעות בתקשורת ולאחר שהחבילה מומשה, קרי, לאחר שמומשו הפרסומים, ניתן לרכוש חבילה חדשה.
כן, ישנן חבילות לפרסום תיקים/מאמרים במקומונים עם פוטנציאל לפרסומם בתקשורת הארצית או בטלוויזיה וישנן חבילות לפרסום תיקים בתקשורת הארצית עם פוטנציאל לפרסמם בטלוויזיה. לחבילות גדלים שונים מ-2 ועד 8 תיקים/מאמרים לפי גודל ופעילות משרד עורכי הדין.
כן וגם באתרי חדשות , ברדיו ובטלוויזיה.
אם אני חושב שתיק מתאים לפרסום, מנסיוני ומבדיקה סטטיסטית שאנו עורכים מידי יום, 97 אחוזים שהוא יפורסם. אם אכין הודעה לעיתונות או אפנה לעיתונאים והתיק לא יפורסם (3 אחוזי סיכוי) , הוא לא ייגרע מהחבילה.
הייתם ממליצים לאזרח לגשת לבית המשפט ללא ייצוג של עורך דין? בדיוק מסיבה זו מומלץ שעו"ד יפנהלאיש יח"צ שמכיר העיתונאים. ישנם כללים שנהוגים בין אנשי יחסי ציבור לעיתונאים, צריך לדעת לאיזה עיתונאי לפנות, איך להציג לו את התיק/המאמר, כיצד לנסח הפנייה/ההודעה לעיתונות, כיצד להתמקח עם העיתונאי/העורך על תנאי הפרסום ועוד. מבחינתכם עיתונאי או עורך מקביל לשופט והוא יכריע אם התיק יפורסם או לא.
מניסיוני עו"ד לעתים אינו יודע שיש לו תיקים מעניינים כי בעבודה רוטינית הכל נראה לו "שבלוני". בזכות ניסיוני של מעל ל-20 שנה כעיתונאי ומעל ל-12 שנה כאיש יחסי ציבור לעורכי דין, אני יודע לאתר תיקים מעניינים שעוה"ד בכלל לא חשב שהם ראויים לפרסום.
מהות יחסי הציבור הוא שאיש יחסי הציברו ראינו משלם לאמצעי התקשורת אלא משכנע אותו שהאייטם מעניין/הסיפור מעניין.תוכן ממומן, תוכן פרסומי, בשיתוף וכו' אינם יחסי ציבור. ביחסי ציבור, עוה"ד משלם לאיש יחסי הציבור עבור שירותיו וזה מותר על פי ועד האתיק של עורכי הדין.
