דד ליין ועיתוי נכון, זה כל הסיפור.
בעולם של ריבוי מדיות חשוב להתנהל נכון מול כל אחת מהן בצורה מיטבית.
הרדיו מתעדכן אחת לשעה ורדיו מקומי יש לו בדרך כלל מהדורת בוקר ומהדורת ערב.
הטלוויזיה כוללת תכניות תוכן שונות המשודרות בשעות קבועות: מהדורות אקטואליה בפריים טיים, תכניות אחה"צ, תכניות בוקר או מהדורות ליליות.
לכן חשוב לדעת מתי מתכנסת ישיבת המערכת הראשונה של כל תכנית בה נקבע מהם האייטמים שישודרו באותו יום ומתי מתקיימת ישיבת המערכת המאוחרת שסוגרת את הקצוות בליין אפ (רשימת הכתבות הסופית לפרסום) ולפעמים 'מפילה' או 'מרימה' אייטם. כמובן שלאחר שידור תוכנית מתקיימת ישיבת מסקנות ושיחה על האייטמים שיופיעו למחרת.
העיתונים המודפסים נסגרים סופית לקראת חצות אך מקיימים מספר ישיבות מערכת ביום. ישיבת הבוקר קובעת בקווים כלליים מה יופיע בעיתון ובה נשלחים כתבים למשימות. ישיבת אחר הצהריים בודקת שינויים ולקראת ערב יש את הליין אפ (רשימת הכתבות שיפורסמו לפי חלוקה לעמודים) הכמעט סופי שקובע איזו ידיעה תופיע ובאיזה עמוד.
עורכי העמודים שנסגרים לקראת חצות לא יחכו לידיעה "בינונית" אלא לסיפור דרמטי שיכול 'להפיל' ידיעה אחרת מהליין אפ (כי בעיתון מודפס ישנה מגבלה של מקום).
המקומונים המודפסים או כפי שהם מכונים "הפרינט" נסגרים בדרך כלל בימי שלישי עד רביעי, תלוי במקומון. אם יש לכם סיפור שאי אפשר להתעלם ממנו, ניתן לשלוח אותו גם ביום שלישי, אבל אם מדובר בסיפור 'רגיל' או בסיפור שדורש תגובה או בדיקה, מומלץ לשלוח אותו כבר ביום ראשון. לכל המאוחר ביום שני.
מקומוני האינטרנט (המקוונים) כמו אתרי האינטרנט הארציים הם 'נטולי דד ליין' אם כי מרביתם, בעיקר הגדולים, נוהגים לעדכן את הידיעות מספר פעמים ביום בשעות קבועות, אלא אם כן ישנו סיפור שלא סובל דיחוי: אירוע בטחוני, משטרתי גדול , אסון, אירוע פוליטי, ספורטיבי או סקופ רציני.
ישנם גם שבועונים וירחונים שיש להם דד ליין משלהם, כמו "לאשה", עיתון "יום ליום" ועוד.
שורה תחתונה: יש לכם סיפור? תחשבו למי הוא מיועד, למדיה אחת, למספר מדיות. לאחר שהשבתם על שאלה זו, תבדקו מהו הדד ליין של אותה מדיה ומתי הכי כדאי להפיץ את הסיפור.